Contoh Bidang Tugas Pegawai Penerangan S41 | Pegawai Penerangan S41

on Jumaat, 21 Februari 2014

Assalamua'laikum.
Nak lulus exam Pegawai Penerangan S41?

Pegawai Penerangan S41. Sesuai dengan penjawatan di dalam kumpulan Pengurusan dan Profesional di bawah Jabatan Kementerian Penerangan dan Kementerian Kesihatan, beberapa bidang tugas utama seorang Pegawai Penerangan sememangnya memberikan satu cabaran yang begitu menarik. Tidak hairanlah calon untuk panggilan temuduga peperiksaan bertulis Pegawai Penerangan S41 pada 1 Mac mahupun sesi temuduga yang lalu, memberikan sedikit kelebihan kepada calon-calon yang mempunyai ijazah dalam bidang Komunikasi Massa, Sains Kemasyarakatan, Sains Sosial dan Pembangunan Sumber Manusia. Namun, jangan gusar dan risau, calon yang memiliki ijazah dalam bidang lain juga mempunyai peluang yang besar untuk menjawat jawatan Pegawai Penerangan S41 ini. Bagaimana caranya? Baca sampai habis yer =)

Bidang Tugas Pegawai Penerangan S41

KLIK SINI --> Panduan Lengkap Peperiksaan Bertulis Pegawai Penerangan S41 

Seorang Pegawai Penerangan seharusnya memiliki beberapa seni sosial diri yang memuaskan. Antara bidang tugas seorang Pegawai Penerangan S41 di Kementerian Penerangan ialah seperti berikut:


  1. Bertanggungjawab menguruskan sidang akhbar
  2. Menyediakan draf kenyataan akhbar
  3. Menyediakan nota-nota taklimat dan maklumat berkaitan
  4. Terlibat di dalampengurusan penerbitan dan sebarang aktiviti pameran, 
  5. Menyediakan laporan tahunan dan 
  6. Bertindak sebagai Pegawai Perhubungan Awam di Kementerian/Jabatan. 
Manakala bidang tugas seorang Pegawai Penerangan S41 di Kementerian Kesihatan pula ialah seperti berikut:
  1. Bertanggungjawab merancang, melaksana, menyelaras dan menilai program-program pendidikan kesihatan
  2. Menilai penggunaan media dan alat pandang dengar serta bertanggungjawab sepenuhnya ke atas penyelenggaraan bahagian ‘non-print' Pusat Pendidikan Kesihatan dan Komunikasi termasuk unit bergerak.

Jadual Gaji Pegawai Penerangan S41

  • Gaji minimum: RM1909.00
  • Gaji maksimum Pegawai Penerangan: RM8644.00
  • Kenaikan gaji tahunan Pegawai Penerangan: RM225.00
Ini adalah gaji asas tidak termasuk elaun perumahan, bantuan sara hidup dan elaun COLA. Boleh tahan lumayan juga.

Jadi, mengapa anda tidak berusaha berhabisan dalam peperiksaan bertulis Pegawai Penerangan S41 kali ini? Jika anda pernah gagal sebelum ini, jadikan pengalaman lalu sebagai kelebihan untuk anda. Sekurangnya, anda pernah melalui saat debaran temuduga!

Buat pemegang ijazah yang bukan keutamaan, jangan cepat mengalah. Saya kongsikan satu 'rahsia' besar bagaimana ramai calon yang telah berjaya setelah memiliki satu panduan kerjaya yang cukup membantu! Ramai yang sudah terbukti. Mengapa tidak anda mencuba panduan ini?

Download Panduan Lengkap Temuduga Peperiksaan Bertulis Pegawai Penerangan S41

KLIK SINI --> Panduan Lengkap Peperiksaan Bertulis Pegawai Penerangan S41

Anda pasti tidak akan menyesal memilik panduan ini. Pelbagai panduan dan contoh soalan serta jawapan yang bakal anda miliki. InsyaAllah, ada juga disertakan nota-nota penting tentang isu semasa seperti NKRA, GTP dan pelbagai lagi isu semasa buat panduan anda menduduki ujian peperiksaan bertulis Pegawai Penerangan S41!

Selamat berjaya kepada semua calon temuduga Pegawai Penerangan S41!
Ranking: 5

{ 1 Komen... read them below or add one }


  1. Assalam & Salam Sejahtera semua...

    Saya dah beli dan dapat manfaat daripada ebook dibawah ni...

    Rahsia Resume Kerja
    Resume adalah tiket untuk ke temuduga kerja. Rahsia Resume Kerja merupakan sebuah panduan khas untuk menulis resume bagi memohon pekerjaan baik kerja kerajaan atau kerja swasta.
    https://goo.gl/ctbYad

    Agensi Kerajaan
    Strategi alternatif untuk kerja kerajaan tanpa melalui SPA. Rahsia ini tidak ramai yang ambil tahu dan kurang persaingan. Rebut peluang ini kerana ada 241 Senarai Agensi yang bakal menerima anda bekerja.
    https://goo.gl/Hm8ZYr

    Kerjaya Swasta
    Strategi dan teknik untuk tembus masuk ke kerjaya swasta. Antara yang didedahkan adalah strategi memilih kerjaya, bagaimana untuk memilih majikan dan bagaimana membuatkan majikan mudah menaikkan gaji anda
    https://goo.gl/xwpDca

    Rahsia Bijak Temuduga
    Ebook ini membantu pengguna untuk lakukan tindakan awal selepas mereka dipanggil ke temuduga. Ramai yang terkejut dan takut apabila mereka mendapat panggilan temuduga. Kini rasa takut bakal dihilangkan! Keywords: temuduga, soalan temuduga, contoh soalan temuduga. skema soalan temuduga, temuduga kerja, kerja kerajaan, temuduga kerja kerajaan, temuduga swasta
    https://goo.gl/G9UaHX

    Temuduga Kerja Kerajaan
    Ebook Rahsia Lulus Temuduga Kerja Kerajaan ini adalah produk evergreen sejak tahun 2009. Ianya memberikan rahsia-rahsia khusus bagaimana untuk lulus temuduga yang spesifik kepada jawatan kerajaan yang ditawarkan melalui Suruhanjaya Perkhidmatan Awam (SPA). Keyword: temuduga kerja kerajaan, kerja kerajaan, soalan temuduga kerja kerajaan, soalan temuduga, kerja kosong kerajaan
    https://goo.gl/NdoHNu


    Salam Kejayaan dari saya
    GOOD LUCK !!!

    BalasPadam

Tinggalkan jejak. Nanti kita jenguk awak..

 
© LIFE IS BEAUTIFUL | All Rights Reserved
D.I.Y Themes ByBelajar SEO