Cara Jahit Baju Kurung Moden Baju Melayu Jubah | Belajar Menjahit Di Rumah

on Isnin, 21 April 2014

Cara Jahit Baju Kurung Moden Baju Melayu | Cara menjahit baju kurung moden. Nak belajar menjahit baju kurung? Perlukan panduan lengkap cara menjahit baju kurung dan baju Melayu untuk persiapan raya tahun ini? Saya kongsikan panduan cara menjahit baju kurung dan baju melayu yang lengkap untuk anda!

panduan cara jahit baju kurung moden baju melayu jubah
Asas: Cara jahit baju kurung moden

Cara menjahit baju kurung moden

Baju kurung moden. Baju kurung Pahang. Baju kurung Riau. Cara jahit  baju Melayu. Cara lukis pola baju kurung dewasa dan kanak-kanak. Cara potong kain baju kurung sendiri. Nak belajar cara ambil ukuran baju kurung.

Ini antara banyak soalan yang selalu tertanya bila nak belajar menjahit baju kurung mahupun baju Melayu. Nak jahit baju kurung tanpa asas yang betul sememangnya boleh menguji kesabaran seorang tukang jahit amatur. Lebih-lebih lagi jika panduan cara nak jahit baju kurung yang ada tidak menunjukkan langkah-langkah ukuran, potongan, gabungan kain dan jahitan yang tidak jelas dan teratur. Boleh bertambah sakit kepala dan boleh menyebabkan putus asa nak belajar menjahit baju kurung sendiri di rumah.

Raya dah nak dekat. Kalau nak pergi tempah baju kurung, baju melayu untuk diri sendiri, anak-anak dan suami mesti dah takde kedai yang berani nak ambil tempahan. Melainkan butik-butik besar tetapi harga yang ditawarkan untuk sepasang baju kurung boleh cecah ratus-ratus juga. Itu baru sepasang baju kurung, kalau 2-3 pasang?

Nak belajar menjahit baju kurung di rumah?

Bagus juga kalau pandai menjahit. Paling tak, dapatlah siapkan sepasang dua untuk diri sendiri, baju kurung untuk anak-anak, dan paling best dapat jahit baju melayu untuk suami tercinta. Mungkinlah, kalau baru nak belajar jahit baju kurung, akan makan masa untuk biasakan diri dengan teknik-teknik tertentu seperti cara nak ambil ukuran untuk baju kurung, cara nak lukis pola baju kurung dan pola baju melayu, cara nak cantum (mana nak cantum dulu yer?), cara nak jahit poket untuk baju kurung.

Tapi, itu semua hanyalah "masalah kecil" yang boleh diselesaikan hanya kita kuat berusaha, kuat tekadnya dan tak mudah putus asa nak belajar jahit baju kurung moden mahupun apa jua jenis baju kurung.

Panduan cara jahit baju kurung moden

Puan Salmawati. Beliau seorang tukang jahit. Beliau faham sangatlah apa yang diperlukan oleh seorang tukang jahit untuk mahir menjahit baju kurung. Beliau juga bermula dengan zero tetapi sudah menjadi hero dalam bidang jahit menjahit baju kurung moden dan lain-lain baju kurung.

panduan cara jahit baju kurung moden
Boleh jana pendapatan dengan jahit baju kurung moden!
Sekarang ni, beliau sudi berkongsi pengalaman dan ilmu cara jahit baju kurung moden yang beliau ada dengan anda semua. Jangan risau, pelaburan yang anda buat insyaAllah berbaloi dengan apa yang bakal anda belajar dalam panduan menjahit baju kurung ni.

Anda boleh layari laman panduan kalau berminat nak belajar menjahit baju kurung, baju melayu di bawah:
KLIK DI SINI --> PANDUAN LENGKAP CARA JAHIT BAJU KURUNG step by step

Ranking: 5

{ 1 Komen... read them below or add one }

Tinggalkan jejak. Nanti kita jenguk awak..

 
© LIFE IS BEAUTIFUL | All Rights Reserved
D.I.Y Themes ByBelajar SEO