srikandi asrama penuh...

on Isnin, 9 November 2009

Saat diri membuka facebook, kelihatan begitu banyak gambar-gambar yang diupload oleh kawan-kawan.. semuanya berkaitan dengan reunion 10 tahun sekolah lama ku.. srikandi yang hadir.. dengar kata lebih dari separuh.. bagusnya urusetia yang berjaya mengumpulkan ramai ni.. Tapi, diri ni sedar.. tak banyak yang boleh ku katakan engenai reunion nih.. Niat di hati memang sangat-sangat nak pergi.. maklumlah 10 tahun sudah.. Namun, ada kekangan yang tidak dapat di jelaskan... Mulanya, rasa biasa kot tak dapat pergi.. Yelah, ku sedar, siapalah diri.. bukanlah pelajar yang begitu hebat.. Bukan juga pelajar terbaik.. haha.. (pe kena mengena ek..?).. Namun, memang benar, tidak dapat menghadirkan diri..

Memang rasa kecewa tak dapat menghadiri majlis itu.. tengok gambar2 je dah tau majlis tu besh, superb.. tapi apakan daya, tidak dapat ku merasai semua itu.. Kawan-kawan.. bilakah dapat kita berjumpa lagi... 10 tahun lagi kah..?

Seperti kata ain.. tidak dapat tidak terimbau kembali saat bergelar pelajar STF dulu.. saat didenda menjadi superman sebelah kaki di bawah terik mentari, di saat makan malam formal setiap malam khamis, juga stay up malam-malam di dewan makan, sehinggakan ternampak van memasuki kawasan sekolah, terus berlari ke dorm yang sebesar hospital.. Lagi, tentang 'green lady' yang sering ke udara diperkatakan...Semua itu tidak luput, cuma bila tidak bersama mereka yang terlibat, kenangan itu 'hilang' sebentar..

Paling tidak dapat ku lupa, saat 'bermasam muka' dengan cikgu add math, semuanya gara-gara salah faham.. memang, ketika itu, asal nampak je cikgu tu, terus lari.. sanggup melalui jalan jauh, asal tidak bertembung dengan cikgu yang diminati ramai itu.. Lagi, saat dijadikan 'menantu' tanpa rela oleh cikgu math, sehinggakan hampir kesemua cikgu mengetahui perkara itu.. Lagi cikgu akaun yang begitu murah hati 'membelanja' hanya kerana pertolongan kecil dilakukan untuk kursus akaun untuk senior-senior ku.. Tak tahu la bila masa akan dapat berjumpa semula dengan 'kenangan-kenangan' itu...

Sungguh hati sangat merindui kawan-kawan yang telah lama ditinggalkan.. Kalau pun berjumpa, hanya segelintir.. Itu pun di waktu majlis perkahwinan, atau terjumpa ketika waktu kerja.. Melihatkan gambar reunion, hampir segelintir yang tidak dapat dikenali.. Kalau berjumpa di luar, mungkin tidak bertegur sapa, dek kerana tidak kenal empunya wajah.. Sungguh, sepuluh tahun berlalu tanpa disedari..

Kalau mahu membicarakan tentang perkara ini, tidak cukup semalam.. cukuplah, nanti de pulak yang termuntah baca.. hahaa... tapi, kawan-kawan.. memang aku nak sangat jumpa korang.. Tapi....

Ranking: 5

{ 10 Komen... read them below or add one }

  1. zaman belajar dulu banyak kenangan pahit dan manis kan.....

    BalasPadam
  2. tul..tul..tul..mmg byk kenangan la alimaz..
    macam-macam ada..

    BalasPadam
  3. bukan3..saye yg tak ajak..sori2..:)

    BalasPadam
  4. X per la.. bende x dpt dielakkan.. x leh nak paksa.. tp sy rase mesti hati meronta2 nak g.. yelaa.. lamer tu x jumpe.. mcm2 dah berubah kan.. tp apakan daye.. maybe next time.. :)

    BalasPadam
  5. tul tu ena..mmg xdapat nak dielakkan.. nak wt cmner.. xpe, bende dh lepas..

    BalasPadam
  6. sob sob.... alah baru 10 thn.. huhu tgu la memasing da anak 4 5 ke kan?

    BalasPadam
  7. haha.. anak 4,5 pun lum tentu..agaknye dah tua aku mase tu kan..

    BalasPadam

Tinggalkan jejak. Nanti kita jenguk awak..

 
© LIFE IS BEAUTIFUL | All Rights Reserved
D.I.Y Themes ByBelajar SEO