Format Soalan Peperiksaan Online W27 Penolong Penguasa Kastam | Exam Online 5 Ogos

on Jumaat, 1 Ogos 2014

Format soalan exam online W27 Penolong Penguasa Kastam? Peperiksaan online 'nampak' macam mudah lulus tetapi sebenarnya bakal menyingkirkan ramai calon peperiksaan online Penolong Penguasa Kastam dengan begitu mudah!

Anda calon exam Online PENGUASA KASTAM? Anda mahukan Panduan contoh Soalan Exam? 
Jom isi NAMA & EMEL anda di bawah.

Nama anda

E-mail Anda (Please dot not use Yahoo mail!)




Salah satu kunci kejayaan ramai calon Exam SPA ialah mereka tahu format soalan exam. Bila dah tahu format soalan exam, maka senanglah untuk buat persiapan menghadapi peperiksaan termasuklah peperiksaan online Penolong Penguasa Kastam pada 5 Ogos 2014 ini.

Format Soalan Exam Online w27 Penolong Penguasa Kastam

Untuk memudahkan calon peperiksaan online jawatan Penolong Pegawai Kastam, saya kongsikan format soalan exam online Penolong Penguasa Kastam. Mohon calon baca dengan penuh teliti format berikut;

Penilaian terbahagi kepada 3 bahagian;
[Seksyen A - Pengetahuan AM]
Seksyen ini akan menguji pengetahuan anda secara meluas. Sebenarnya ini seksyen yang paling sukar. Rajin-rajinlah buka suratkhabar untuk isu-isu awal 2014 - 10 JULAI bagi isu semasa.
Jangan lupa maklumat berkaitan KASTAM dan yang berkaitan dengan KDRM.
-------------------------
[Seksyen B - Daya Menyelesaikan Masalah]
Anda akan diasak dengan penilaian soalan Matematik, kemahiran logik dan cara anda interpretasi data. Tip untuk seksyen ini ambil masa buat latih tubi soalan matematik SPM.
Yang lain memerlukan anda berfikir dengan cepat dan kritis. Akan ada sedikit kekeliruan pada soalan dan jawapan seksyen ini. Dan itu adalah cabaran yang sengaja dirangka untuk menapis anda!
-------------------------------
[Seksyen C - Ujian Psikometrik]
Namanya sedikit menggerunkan tetapi ketahuilah ini adalah seksyen penilaian yang paling seronok. Anda tidak perlu berfikir untuk soalan ini.
Tip untuk anda;
- Jawab dengan pantas
- Keluarkan nilai positif anda
- Sembunyikan nilai negatif

Macam mana? Senang atau susah?

Bagaimana kalau saya tawarkan kepada anda 'shortcut' untuk memudahkan persediaan anda jawab soalan exam online nanti? Nak tak?

Tapi 'shortcut' ni khas untuk calon yang benar-benar serius sahaja. Kalau anda serius, saya menjemput anda terus ke laman di bawah dengan segera;


Ranking: 5

{ 1 Komen... read them below or add one }

  1. Kerjaya menarik ni. selamat belajar dan semuga berjaya bagi calon-calonnya.

    BalasPadam

Tinggalkan jejak. Nanti kita jenguk awak..

 
© LIFE IS BEAUTIFUL | All Rights Reserved
D.I.Y Themes ByBelajar SEO