Petua Mudah Hamil Tips Senang Hamil Anak Pertama

on Rabu, 16 April 2014

Petua Mudah Hamil. Tips Senang Hamil Anak Pertama. Hamil/mengandung/pregnancy adalah antara anugerah tak ternilai dalam kehidupan seorang wanita. Malah, tempoh kehamilan yang dilalui bersama pasangan adalah antara kenangan terindah dalam sebuah rumahtangga.

petua mudah hamil tips senang hamil anak pertama
Nak mudah hamil? Sedikit tips senang hamil untuk anda.

Apa petua untuk mudah hamil?

Antara perkara terpenting yang perlu difahami dalam soal kehamilan atau mengandung ni ialah soal rezeki yang telah Allah tetapkan dalam kehidupan kita. Ini penting. Lebih-lebih lagi sebagai seorang muslim yang beriman kepada Qada' dan Qadar Allah, hamil dan melahirkan anak adalah termasuk di dalam perkara yang perlu kita yakin kepada ketentuan Allah.

Kita lihat sekeliling, ada pasangan yang tidak bersedia untuk menimang cahayamata akan tetapi Allah itu lebih Maha Mengetahui. Allah kurniakan kepada pasangan ini cahayamata.

Ada pasangan yang sudah bertahun-tahun berusaha untuk hamil dan menimang cahayamata, akan tetapi Allah masih belum lagi mengurniakan seorang bayi kepada pasangan ini. Jangan mudah mengalah yer wahai sahabat-sahabatku sekalian.

Percayalah bahawa pasti perancangan Allah adalah sebaik-baik rancangan.

Maka, petua untuk mudah hamil haruslah bermula dengan keyakinan bahawa segala usaha yang kita lakukan adalah tertakluk sepenuhnya kepada perancangan Allah jua. Berusahalah dan terus berusaha. Jangan mudah putus asa untuk hamil. Teruskan berusaha mencari jalan untuk hamil.

Tambahkan ilmu, tambahkan doa dan kuatkan usaha untuk terus mengharap rahmat Allah. Sesungguhnya, rahmat Allah sangatlah besar bagi mereka yang benar-benar mengharap dan berdoa kepadaNYA.

Tips Pengiraan Kesuburan Isteri untuk Mudah Hamil?

Mengikut kajian, hubungan kelamin suami isteri secara rawak hanya menyumbang 24% kepada peratusan kadar isteri hamil. Maka, penting untuk belajar dan tahu 'timing' tepat untuk melakukan hubungan suami isteri.

Jika ingat tahu lebih lanjut tentang cara kiraan ini, saya ada berkongsi lagi petua mudah hamil di artikel berikut. Klik untuk teruskan bacaan dan usaha anda untuk dikurnikaan seorang cahayamata yang sihat!

Perlukan Panduan & Petua Lebih Lengkap untuk Mudah Hamil?

Saya boleh cadangkan satu ebook yang bagus untuk anda buat sebagai ulangkaji dan melihat kembali sebarang masalah yang mungkin anda terlepas pandang selama ini. Contohnya;
  1. 4 faktor ketidaksuburan isteri
  2. Panduan untuk suami lebih subur
  3. Cara nak tahu hari subur isteri
  4. dan banyak lagi tips petua penting untuk mudah hamil
Ini antara perkara yang bakal anda perolehi dalam ebook ini. Jika anda berminat untuk mendapatkannya, terus klik pautan/banner di bawah. Semoga panduan ini mampu membantu anda. InsyaAllah.

Klik sini --> Dapatkan Panduan Lengkap Tips Mudah Hamil

Ranking: 5

{ 0 Komen... read them below or add one }

Catat Ulasan

Tinggalkan jejak. Nanti kita jenguk awak..

 
© LIFE IS BEAUTIFUL | All Rights Reserved
D.I.Y Themes ByBelajar SEO